Forum  Strona Główna



Unreal Tournament 2007 - zapowiedź (PC, PS3)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
niki




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z ulicy

 PostWysłany: Sob 0:28, 04 Mar 2006    Temat postu: Unreal Tournament 2007 - zapowiedź (PC, PS3) Back to top

Nowy przełom?

Niemożliwe staje się realne. To, o czym nawet nie marzyliśmy kilkanaście lat temu, dziś już nawet nie dziwi. Dzieje się tak również z grami komputerowymi. Gdy wyszedł pierwszy Unreal Tournament, jego nowoczesna jak na tamte czasy grafika oraz niesamowita grywalność przykuły miliony osób do monitorów. Zapatrzeni w „cudo”, z pianą na ustach zagrywali się na śmierć w trybach wieloosobowych. Ekipa z Epic Games, widząc sukces swojego dzieła, wyszczerzyła kły i zapowiedziała, że będzie wydawać co rok nową, ulepszoną edycję tego FPS’a. Oczywiście spotkało się to od razu z zarzutami stawianymi między innymi EA Sports – którzy co rok dają ten sam tytuł, z kilkoma poprawkami i ciut lepszą grafiką, co jest czasem wręcz monotonne i nie wnosi prawie nic do samej gry. Ale zadowoleni twórcy wydali Unreal Tournament 2003. I był to ich największy błąd od czasów działalności firmy. Zasypani stertami zarzutów, przekleństw, listów od graczy pełnych niezadowolenia, postanowili wziąć się w garść i pokazać, na co ich stać. Rok później światło dzienne ujrzał Unreal Tournament 2004. I trzeba przyznać, że chłopaki dali z siebie wszystko - gra, wspierana nowiutkim silnikiem graficznym, oferująca wiele ciekawych trybów rozgrywki i obdarzona nadzwyczajną grywalnością, na nowo zawojowała serwery na całym świecie. Zaczęli knuć i tworzyć misterne plany dotyczące ich nowego dzieła. I tak oto po 2 latach mamy pierwsze informacje dotyczące Unreal Tournament 2007 – produktu, który prawdopodobnie będzie stanowił kolejny etap w rewolucji gier.
[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście pierwszą rzeczą, jaka od razu przykuwa wzrok, gdy ogląda się screeny lub trailery nowej produkcji, to jej niesamowita grafika. Świeżutki, wciąż dopracowywany engine „Unreal Engine 3” oferuje wręcz nieziemskie doznania wizualne. Nowy silnik obsługuje wszystkie najnowsze technologie, takie jak HDRL odpowiadający za bardzo realistyczne i niesamowite efekty świetlne, a także Bump Offset Mapping, pozwalający na uzyskanie efektu chropowatości i nierówności płaskich powierzchni i, co za tym idzie, dokładne generowanie wszelkich dziur, rys czy też innych zniekształceń na modelach lub terenie. Ciężko jest opisać końcowy efekt współdziałania wszystkich podzespołów najnowszego engine’u, ale myślę, że to po prostu widać – wystarczy spojrzeć na screenshoty czy filmiki z gry.
[link widoczny dla zalogowanych]

No dobrze – grafika – rewelacja, a co z resztą? Przejdę od razu do rozgrywki. Co będzie nam oferowało najnowsze dziecko Epic Games? Twórcy zapowiadają, że po dokładnych przesłuchaniach i po przeprowadzeniu ankiet wśród wielu graczy, postanowili wyciągnąć najlepsze cechy z pierwszego UT oraz jego następcy z 2004 roku. Z trybów gry twórcy zapowiadają, że na pewno ukaże się Deathmatch, Team Deathmatch, 1 on 1 oraz Capture the Flag. Niestety na przykład Domination czy Bombing Run nie będą już dostępne w najnowszej odsłonie gry. Co ciekawe twórcy pracują nad stworzeniem nowego trybu o nazwie Conquest. Zapowiadają, że będzie to połączenie Assault i Onslaught polegające na kontrolowaniu przez drużyny obszarów na niewyobrażalnie dużych mapach (niektórzy sądzą, że będzie możliwa walka o teren nawet przez 8 drużyn naraz). Rodzice UT uważają, że tryb ten ma być jedną z najsilniejszych stron gry i przewidują, że stanie się najczęściej wybieranym trybem gry w sieci.
[link widoczny dla zalogowanych]

Tym, co napędza całą rozgrywkę w tym dynamicz¬nym FPSie, są oczywiście bronie. I tutaj niestety nie jestem w stanie powiedzieć Wam zbyt wiele, ponieważ wszystko o nich jak na razie jest głęboką tajemnicą. Jedyne co Wiemy to fakt, że wszystkie bronie zostaną maksymalnie zbalansowane, żeby nie było wśród nich dużego rozrzutu jeżeli chodzi o moc oraz by „współczynnik zabijalności” był na wszystkich modelach mniej więcej równy. Pewne jest to, że takie maszynki jak redeemer, rocket launcher, shock rifle czy też słynny dzięki Unrealom Flak Cannon na pewno zagoszczą wśród siejącego zniszczenie ekwipunku. Programiści zrezygnowali z wprowadzania do gry jakichkolwiek broni białych, o bliskim zasięgu, z dwóch powodów: po pierwsze, znacznie popsułyby one całą rozgrywkę, po drugie UT zacząłby przypominać z lekka jakiegoś MMORPGa, a przecież nie o to chodzi.
[link widoczny dla zalogowanych]

Gdy w UT2004, obok broni, po raz pierwszy wprowadzono pojazdy jako kolejne narzędzia zagłady, gra przyciągnęła jeszcze większe rzesze graczy, a tryb, w którym można było własnoręcznie prowadzić owe wehikuły - Onslaught - stał się ich ulubionym trybem gry. W najnowszej odsłonie tytułu pojazdów nie zabraknie – wręcz przeciwnie, dostaniemy do dyspozycji nowe, podrasowane, ślicznie wyglądające, mobilne, działające na zupełnie nowym systemie fizyki i zdecydowanie lepsze niż w poprzedniej części maszyny. A jakie? Cóż, ze screenów udało mi się wywnioskować, że na pewno w rozgrywce będziemy mogli zasiąść za sterami Golliatha, Skorpiona czy Manty, ale producenci zapowiadają, że pojazdów będzie znacznie więcej i że będą znacznie lepiej zbalansowane.
[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec warto również wspomnieć o tym, że twórcy nie zapomnieli oczywiście o ludziach, którzy albo nie mają dostępu do Internetu lub łącze nie pozwala im na swobodną rozgrywkę multiplayer, albo też wolą na spokojnie rozegrać sobie partyjkę z komputerowym przeciwnikiem. Bardzo duży nacisk w UT2007 został położony na sztuczną inteligencję botów. Co się z tym wiąże? Boty będą do nas często mówić, jednak nie będą to identyczne komendy wywołane stricte jakąś sytuacją na placu boju, lecz będą to dialogi możliwie najlepiej odwzorowujące te prawdziwe rozmowy prowadzone z ludzkimi graczami. Komputerowi gracze będą zachowywać się mniej przewidywalnie, co będzie sprawiało większe wrażenie gry przeciwko bardziej inteligentnemu wrogowi. Dodatkowo gra drużynowa zostanie rozbudowana o funkcję wydawania poleceń botom za pomocą mikrofonu. Jeżeli będzie nam potrzebne wsparcie, jedyne, co trzeba będzie zrobić, to krzyknąć o pomoc do mikrofonu, a nasi koledzy z drużyny natychmiast się przy nas zjawią. Tak samo z innymi komendami, jeżeli potrzebujemy osłony, wystarczy krzyknąć przez mikrofon „I need assistance!” i zaraz grupa dobrze współdziałających ze sobą drużynowych kolegów zjawi się, by w trudnych sytuacjach wesprzeć nas ogniem. Oczywiście drużyn, z jakich będziemy mogli wybierać, będzie bardzo wiele, a wśród nich nie zabraknie takich nazw jak „The Corrupt”, „Krall”, „Iron Guard”, „Juggernauts” czy „Necris”.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystko to, co piszę, nawet mnie samemu zdaje się dziwne i wygląda bardziej jak zapowiedź niemożliwego do zrealizowania planu stworzenia gry idealnej, która sprosta wymaganiom najbardziej wybrednych graczy. Po kilku wpadkach jak Unreal II, Unreal Tournament 2003 czy nawet Unreal Championship, które, powiedzmy sobie szczerze, nie były jakimiś przełomowymi tworami, myślę, że nastał czas powrotu dobrego imienia Epic Games oraz tytułu Unreal Tournament. To, co nam szykują twórcy i co jest potwierdzone zwalającymi z nóg screenami, ukazującymi pełnię możliwości nowego engine’u graficznego, zapowiada się na hit co najmniej całego roku 2006. Filmowy efekt z obrazków gry jest oczywiście identyczny jak ten podczas samego już gameplay’a. Pozostaje jednak tylko jedno nurtujące zapewne zarówno Was jak i mnie pytanie. Jaka maszyna będzie potrzebna, żeby móc w pełni skorzystać z możliwości najnowszych technologii wprowadzonych w UT? Czy będzie to znowu sytuacja podobna do sytuacji z Doom’em III czy F.E.A.R.em – które użytkownikom starszych PC-tów nie dawały żadnych szans spróbowania rozgrywki, a nawet tym, co kupili sobie nowszy sprzęt, często lubiły płatać figle? Czy żeby czerpać pełną przyjemność z UT2007 trzeba będzie zakupić najnowsze karty graficzne, wzmocnić komputery w dwurdzeniowe procesory dopalane ogromną ilością RAMu? To pytanie jak na razie zostaje bez odpowiedzi. Jedyne co jest pewne to fakt, że zawsze istnieje jeszcze opcja kupna PlayStation 3 i próba rozgrywki konsolowej.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Jacob




Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Sob 21:07, 04 Mar 2006    Temat postu: Back to top

W niemieckojęzycznej wersji magazynu PC Games Hardware ukazały się wymagania gry UT2007, pochodzące ponoć z samego źródła, czyli firmy Epic Games. Najbardziej interesuje Was zapewne minimalne kryterium, jakie trzeba spełnić aby uruchomić nowego Unreala. Oto ono: procesor 2.8 Ghz, 512 MB RAM oraz karta graficzna od GeForce'a 6 w górę.

Trzeba przyznać, że takie wymagania minimalne mogą przyprawić o ból głowy większość graczy, niewielu posiada bowiem CPU o częstotliwości blisko 3 Ghz. Co ciekawe jednak, jako wymagania optymalne autorzy podają procesor 4 Ghz, 1 GB RAMu oraz GeForce'a 6800GT/Ultra bądź też nawet 7800GT/GTX działające w trybie SLI.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach